
Per Quaresma solc fer les clàssics brunyols de l'Empordà, però enguany he volgut variar una mica hi he fet aquests de crema
Ingredients:
Per als bunyols de vent:
- 250 g de farina de força
- 40 g de sucre
- Sal
- 10 g de llevat químic
- 100 ml d'aigua
- 150 ml de llet
- Matafaluga o una cullerada d'anís líquid
- La pell d'una llimona
- 4 o 5 ous
- 50 g de sucre glacé (per decorar-los)
Per a la crema:
- 250 ml de llet
- 1/2 ou
- 2 rovells d'ou
- 50 g de sucre
- 15 g de midó de blat de moro o maizena
- 1 beina de vainilla
- 20 g de mantega
Elaboració:
Pels bunyols de vent:
1. Mescla en un bol la farina amb el sucre, un polsim de matafaluga, la pell de la llimona ratllada (sense la part blanca), el llevat químic i un pessic de sal. Mulla-ho amb l'aigua i la lleet i remena-ho fins que quedi una massa ben fina.
2. Aboca-hi un ou i remena-ho fins que hagi estat assimilat per la massa. Repeteix l'operació amb cadascun dels ous. Si veus que la massa no queda prou fluida, pots afegir-hi un cinquè ou. Deixa reposar la massa una estona a la nevera.
3. Posa a escalfar una paella fonda o una fregidora amb força oli net. Treu la massa dels bunyols de la nevera i fes-ne porcions de la mida d'una nou.
4. Aboca-les a la paella. Deixa que els bunyols es fregeixin a una temperatura mitjana i que s'inflin i s'enrosseixin. Dóna'ls la volta amb l'ajuda d'una cullera o d'una escumadora.
5. Escórre'ls sobre un paper absorbent i deixa'ls refredar.
Per a la crema:
1. Prepara la crema: posa a escalfar la llet amb la beina de vainilla oberta per la meitat. Quan arrenqui el bull, retira-la del foc i deixa-la refredar tapada.
2. Bat els rovells amb el midó de blat de moro, el sucre i l'ou fins que quedi una massa blanquinosa.
3. Cola la llet sobre aquesta massa i fes-ho coure, remenant sovint fins que arrenqui el bull.
4. Barreja-hi la mantega i deixa-ho refredar tapat amb paper transparent.
5. Posa la crema dins una mànega de pastisseria amb una boca petita.
6. Clava la boca als bunyols i omple'ls de crema. Empolsega'ls bé amb el sucre glacé abans de servir-los.
FONT: I ara què mengem? Autors: David Lienas i Cristina Losantos.Editorial La Galera