dissabte, 30 de juny del 2007

Pasta de full amb nous i caramel


Aquesta vegada tampoc hi ha foto pròpia.Tot i que vaig fer el pastís l'altre dia, em vaig oblidar d'immortalitzar-lo.

Pasta de full amb nous i caramel

Ingredients:

- 1 base de pasta de full

- 100 g de gelatina de poma o neutre

- 200 g de nous

Per a la crema pastissera

- 250 g de llet

- 20 g de farina de blat de moro o "Maizena"

- 2 rovells d'ou

- 75 g de sucre

- 1 canó de canyella

- Pell de llimona

Per al caramel

- 200 g de sucre

20 g d'aigua

Procediment:

1. Per a fer la crema barregeu els rovells amb el sucre i quan estigui ben barrejat hi afegiu la fècula i ho torneu a remenar.

2. Poseu la llet, el canó de canyella i la pell de llimona a bullir. Un cop hagi arrencat el bull deixeu que bulli uns tres minuts perquè agafi ben bé els aromes.

3. Retireu la llet del foc, coleu-ne una mica sobre la barreja dels rovells, remeneu, i acabeu d'afegir-hi tota la llet, torneu a remenar i poseu al foc un altre cop. No pareu de remenar fins que torni a bullir o vegeu que espessa. Deixeu refredar.

4. Foradeu la pasta de full amb una forquilla perquè no es bufi i feu-li unes marques decoratives pel voltant.

5. Pinteu el voltant amb ou i poseu la meitat de la crema pastissera a sobre de la pasta de full. Us podeu ajudar d'una màniga pastissera. Deixeu un marge d'un centímetre.

6. Després, deixeu-ho coure al forn a 160 graus durant 40 minuts.

7. Per fer el caramel, desfeu el sucre en un cassó mentre l'aneu remenant.
8.Per cabar, poseu una capa de crema sobre el pastís, col·loqueu-hi les nous a sobre i pinteu-ho amb la gelatina calenta.

9. Amb el caramel i amb l'ajut d'una cullera, feu uns fils de caramel.

NOTA: Enlloc de decorar el pastís amb fils de caramel el vaig decorar amb fils de xocolata.

La veritat és que amb el caramel queda molt bé, però s'ha de fer i menjar, tot seguit, perquè les fils no aguanten gaire, i com que vaig fer el pastís d'un dia per l'altre vaig optar per l'opció de la xocolata
Tampoc hi vaig posar la gelatina.
FONT: Fixtes de Descobrir cuina (programa cuines)