diumenge, 10 de maig del 2009

Crêpes amb compota de poma


Ingredients:
- Crêpes
- 4 pomes reinetes
- 1 llimona
- 100 g de mantega
- 100 g de sucre morè
- 100 g de dàtils sense os (jo no n'hi he posat)
- 1/2 gotet de rom
- 50 g de nous
- Canyella en pols
Elaboració:
1. Pelar les pomes, partir-les per la meitat, enretirar el cor amb les llavors i tallar-les a trossos regulars. Ruixar-los amb una mica de suc de llimona perquè no s'oxidin.
2.Posar un cassó al foc i fondre la mantega; afegir-hi els trossets de poma i el sucre. Quan el sucre s'hagi dissolt, baixar el foc i afegir els dàtils picats, remoure una mica amb una cullera i abocar-hi el rom. Deixar coure el conjunt fins que quedi una consistència de compota, incorporar les nous partides i deixar coure 2 minuts més. Enretirar del foc reservar.
3. Farcir cada crêpe amb una cullerada de compota, formar un saquet i lligar. Servir empolsinades de canyella.
FONT: Lecturas especial Cocina. Núm. 53

13 comentaris:

El cullerot Festuc ha dit...

Quina presentació més bonica que has fet!
Petunets,
Eva.

xaro ha dit...

Aquests "paquetets" deuen estar deliciosos!!!!
Ptnts

Gemma ha dit...

Aquesta compota és molt més que una simple compota de poma, eh? Que amb les nous i els dàtils deu quedar molt gustosa... M'encanten les crepes i amb aquesta compota segur que són deliciosos.

La cuina vermella ha dit...

Quin tutorial sobre creps, Ester. M'agraden absolutament tots. Com m'agrada la teva cuina. Mil petons. bonica.

Mercè ha dit...

Quin varietat de crêpes! :) I aquestes amb compota de poma enriquida amb dàtils han de ser delicioses!! :)
Petons!

enric ha dit...

A l'Anna Mria li agraden molt, les crêpes, però com que, a mi, no gaire, no se m'acut mai fer-n'hi. A més a més, quan feia la massa, me'n sortien tot un futimer que, val a dir-ho, ella s'anava acabant farcides de melmelada com a postres. L'altre dia vaig veure, a una botiga que hi ha al costat de casa, que venien massa de crêpes ja fetes. M'has donat, doncs, uns quantes bones idees. Gràcies, Ester.

illetapitita ha dit...

Has fet unes crepes de luxe, me les apunto per provar-les!
Una abraçada!

MªJose-Dit i Fet ha dit...

M´encanten les crêpes!! i totes aquestes receptes que has fet em pareixen delicioses, molt bona idea aquesta de lligar-les queda força chic com a presentació...petonets

No tot són postres ha dit...

M'agraden aquests paquetes, jo en faig uns amb compota de poma amb pasta fil·lo però a vegades se'm trenquen, aquests m'agraden ja que deuen ser una miqueta més consistents!
PTNTS
Dolça

Roger ha dit...

Hola,

porto el blog del Club de Cuines (a clubdecuines.cat), portal de cuina de TV3 i Catalunya Ràdio, i de cara a St Jordi volia demanar als blogs de cuina en català que em recomanessin un llibre de cuina i que em diguessiu en una frase o dos perquè us agrada o el recomaneu. M'ho pots enviar per correu electrònic a clubdecuines@tv3.cat? D'això en vull publicar un text o varis, que servirà tant per conèixer llibres de cuina com per conèixer blogs com el teu...

Esborra aquest comentari quan vulguis, ja entenc que no va lligat amb el contingut d'aquest text, però no trobava altre manera de contactar.

Gràcies!

Roger

Magnòlia a la cuina ha dit...

Apuntada la recepta! T'ha quedat de luxe!

Anònim ha dit...

Ens encanten els crêpes! I més amb aquesta presentació d'autèntic luxe! Felicitats!

Som nous en el món blocaire, esperem la teva visita!

Salutacions!

Recepets.cat ha dit...

Les postres ideals per als crêpes de vedella :-D