dissabte, 24 de gener del 2009

Macarrons de Carnaval


INGREDIENTS:
400 g de macarrons de tres colors
2 cullerades soperes d’oli
50 g de mantega
350 g de bull negre
100 g de cansalada viada
1 ceba
310 g de formatge Emmental ratllat
50 g de pernil
Per a la beixamel
100 g de mantega
100 g de farina
1,25 l de llet calenta
PREPARACIÓ:
1. Coeu la pasta amb aigua bullent i sal, i reserveu-la
2. En una paella, escalfeu l’oli i la mantega, sofregiu-hi la ceba i , quan estigui ben daurada, afegiu-hi el bull esmicolat i la cansalada a daus. Deixeu-ho coure 10 min.
3. Per fer la beixamel, foneu la mantega a foc suau, aboqueu-hi la farina remenant fins que espesseixi i afegiu-hi lentament la llet calenta, sense deixar de remenar.
4. Barregeu el sofregit anterior, amb un terç de la beixamel i el formatge amb la pasta. Poseu-ho en una safata per anar al forn i afegiu-hi la resta de la beixamel i del formatge. Deixeu-ho coure fins que estigui daurat per sobre.
5. Serviu els macarrons amb uns talls de pernil ben prims, que haureu cuit en una paella antiadherent.
PETITES VARICIONS:
-He posat botifarra negra en lloc de bull
-He posat macarrons de pasta fresca
-He afegit uns quants pinyons al sofregit
FONT: Descobrir Cuina, Núm: 22

5 comentaris:

OLLES I SOMRIURES ha dit...

Tinc una curiositat, perquè es diuen macarrons de carnaval, suposo que quan arribi quaresma no te'ls pots menjar, no? Molt bons però, molt currats.
Salut!!!!

Ester ha dit...

No ho sé la veritat, suposo que deu ser per això que dius
Salut!

Gemma ha dit...

Jo també tinc curiositat pel nom... segurament deu ser el que diu Olles i Somriures, per la cansalada i el bull (que és el que es menja per dijous larder, oi?).
Amb la beixamel han de ser boníssims!

La cuina vermella ha dit...

han de ser de pecat capital aquests macarrons, no saps com estic salivant. Ja tinc el menú ideal, primer els macarrons i de postres les trufes!!! :-)))))

enric ha dit...

Hola, Ester! Em semblen, jo que no sóc gaire de menjar pasta, uns macarrons DELICIOSOS, i és que quan sé qua a un plat hi va beixamel, ja se'm fa la boca aigua, i si a més a més hi va botifarra negra (m'agrada més que la idea de posar-hi bull), ja el considero SUBLIM!

Crec, com els altres comentaristes, que el nom de "carnaval" és més que probable que vingui pels ingredients de porc que duen, típics d'aquestes dates, i potser, també hi afegiria, perquè fins i tot els macarrons es sumen a la festa de colors d'aquestes mateixes dates.

Bona idea la d'afegir-hi uns pinyonets al sofregit!