diumenge, 6 de juliol del 2008

Gelat d'avellanes



El caprici d'aquest estiu ha estat crompar-me una geladora, com que tinc una nena petita me'n vaig comprar una de molt mona del Mickey Mouse. Avui l'he estrenada i el meu primer gelat ha estat un gelat d'avellana.

Ingredients:
- 1/2 litre de llet
- 4 rovells d'ou
- 120 g de sucre
- 80 g d'avellanes
- 1 beina de vainilla
Elaboració:
1.En un cassó, fer bullir la llet amb la beina de vainilla. En un bol, treballar els rovells amb el sucre fins obtenir una barreja homgèneia, abocar-hi la llet a poc poc mitjançant un colador i remenar els ingredients amb una cullera de fusta fins que estiguin ben barrejats.
2. A continuació, traslladar la crema a un cassó i fer-la bullir, sense deixar de remenar, fins que la crema veli una cullera.
3. Treure del foc i deixar que es refredi completament, remenar de tant en tant.
4. Pelar les avellanes torrades,per això fer-les fregar amb un drap de cuina. Triturar-les.
5. Barrejar les avellanes amb la crema.
6. Abocar la crema a la geladora i barrejar de 30 a 40 minuts o segons la geladora indiqui.
FONT: Col·lecció El placer de los postres. Editorial: Orbis Fabbri

9 comentaris:

Glòria ha dit...

Ester,

Que bons que són els gelats!. I amb la geladora, els podreu fer del gust que més us agradin, eh?. De xocolata, potser?. A mi sí, d'aquell de xocolata ben negra... Ara mateix me'n menjaria un!.

Fins aviat

Cuinagenerosa ha dit...

ester, sí que en faras de feina amb la geladora, a casa ens encanten els gelats, però encara no tinc la màquina.
per cert, si t'ha sobrat gelat d'avellana el pots fer servir per fer un pastís-mousse d'avellana que va penjar la gemma de la cuina de casa fa pocs dies. jo l'he fet amb variants (no tenia gelat d'avellanes) i surt molt bona.

Gemma ha dit...

Això sí que és un bon caprici! També m'agradaria tenir-ne una... a l'estiu sobrevisc a base gaspatxos, amanides, fruita i GELATS!!!!!!
Quina sort que tindrà la teva filla amb aquesta geladora tan divertida :)

Cuinagenerosa ha dit...

ester,
la gemma m'ha fet el favor de dir-me qui ets en la foto de grup que ens vam fer, de manera que la propera vegada no passa que no ens saludem.
fins aviat!

xaro ha dit...

Jo, com la Gloria m'el faria de xocolata negra... si tingués la maquineta es clar!!!
Ja fa temps que hi estic pensant en comprar-la, però em faltan armaris.
Un petò

Xaro

Ester ha dit...

Glòria, el proper de xocolata i taronja, ja el tinc pensat.
Manel, gràcies per la proposta i fins la propera trobada
Gemma, potser no tens geladora però segur que els gelats que fas són tan o més bons que els de gelateria.
Xaro, a mi la xocolata també me perd
Petonets a tots i a totes
Ester

Ester ha dit...

Glòria, el proper de xocolata i taronja, ja el tinc pensat.
Manel, gràcies per la proposta i fins la propera trobada
Gemma, potser no tens geladora però segur que els gelats que fas són tan o més bons que els de gelateria.
Xaro, a mi la xocolata també me perd
Petonets a tots i a totes
Ester

El cullerot Festuc ha dit...

Ufff....la teva nena deu estar la mar de divertida amb el nou aparell!!!! Jo com la Glòria...de xocolata negra...encara que jo a casa els acostuma a fer de fruita: maduixa, mango, pinya....mmmmmm! Amb aquesta calor venen tots de gust!!
Petunets,
Eva.

Pebbles ha dit...

Això dels gelats, no he fet encara cap, sempre penso que no m'en sortiré. Al no tenir geladora ni termomix, em fa por els cristalls. Però em tindré que decidir algún dia.

a teva filla ha d'estar molt contenta amb els gelats i els pastissos.
Petonets,
Eva