dissabte, 29 de març del 2008

Pastís ratllat de formatge







Vaig fer aquest pastís fa uns anys i tenia ganes de tornar-lo a fer, la veritat és que la primera vegada em va quedar millor, almenys d'aspecte. Aquest cop se m'han barrejat una mica les dues masses i no m'ha quedat gaire lluit, però aquí us deixo la recepta per si ho voleu intentar.


Ingredients:

Per a la base:

- 225 g de galetes integrals, picades finament

- 3 cullerades de cacau en pols, tamissat

- 2 cullerades de sucre morè

- 90 g de mantega, fosa

Per al farcit:

- 750 g de formatge cremós

- 200 g de sucre refinat

- 3 ous molt grans

- 150 g de xocolata fosa amb 50 ml d'aigua

- 2 culleradetes d'extracte de vainilla

Elaboració:

1. Per fer la base, poseu les galetes triturades en un bol. Afegiu el cacau i el sucre i remeneu bé. Aboqueu-hi la mantega fosa i bateu amb una forquilla per barrejar. Pressioneu les molles uniformement contra el fons d'un motllo de base que es pudi desenmotllar

2. Coeu-ho al forn preescalfat a màxima potència durant 10 minuts. Deixeu refredar

3. Enretireu amb compte el costat del motllo i pinteu amb mantega. Quan la base s'hagi refredat, torneu a muntar el motllo.

Per fer el farcit:

1. Poseu el formatge en un bol gran. Bateu fins que quedi suau. Afegiu gradualment el sucre sense deixar de remenar. Afegiu els ous, d'un en un, i bateu només el que sigui necessari per combinar-los amb la resta de la preparació.

2. Aboqueu la meitat de la preparació de formatge en un altre bol i afegiu-hi la xocolata fosa. Afegiu una culleradeta de vainilla a cadascuna de les barreges.

3. Aboqueu una mica menys de la preparació clara en el centre del motllo i feu-hi una capa uniforme, de manera que cobreixi la base del pastís. Aboqueu suaument una mica menys de la meitat de la barreja de xocolata sobre el centre de la preparació clara i deixeu que s'extengui sense inclinar el motllo.

4. Alterneu les capes fins que s'acabin les masses.

5. Fornegeu el pastís durant una hora i 10 minuts o fins que la preparació clara del centre estigui endurida



FONT: El libro del chocolate. Editorial: Dorling Kindersley. Autora: Patricia Lousada

4 comentaris:

Gemma ha dit...

Genial! Vaig veure aquesta recepta ja fa temps i la vaig guardar a favoritos... i encara la tinc pendent! Tu me l'has fer recordar, em sembla que caurà ben aviat :)
Té una pinta deliciosa!

Pebbles ha dit...

Noia, que bo deu estar. Llàstima que els pastissos de xocolata no li agradin al meu fill, però ja miraré de fer-ho quan tingui gent.

Una abraçada

enric ha dit...

Genial la recepta, Ester! Jo també la faré i ja et diré el què.

Glòria ha dit...

Nosaltres també la posem a la llista de pendents.

Quan et vagi bé, passa per casa nostra. Hi ha una coseta per a tu.

Josep i Glòria